2011 első versenyhétvégéjét, Istanbul Parkban, Törökországban tartottuk. A nagy szárazság sokakat meg viselt és ennek a hétvége folyamán több autó is kárát látta. Mondhatjuk, hogy egy nem könnyű pálya és hétvégén vagyunk túl. Utólag bátran kijelenthetjük, hogy akik súly hiányban szenvedtek, óriási elönyben voltak, azon társaikkal szemben, akik 40-90 kilókat cipeltek magukkal a csomagtartóban.
Lássuk a hétvége eredményeit:
Időmérő edzés:
1. Hárs Dávid
2. Vágner Balázs
3. László Péter
4. Bacsa Gábor
5. Tullner Attila
6. Vass Gábor
7. Rittgasser József
8. Gál Gergő
9. Karkecz Attila
10. Weisz Vilmos
11. Faur Zsolt
12. Halász Gábor
13. Halász Márk
14. Hovanyecz János
15. Pál Bence
Hárs Dávid ahogy az várható volt helyben hagyta társait az időmérőn. Vágner Balázsnak és Bacsa Gábornak (tegyük hozzá, hogy Bacsa kétszer annyi plusz súllyal indult mint a két BHR motorsportos, tehát le a kalappal) sem volt ellenszere. A nagy kérdés az maradt, hogy a versenyen mit tudnak tenni az első kerekes pilóták, a Bajor márka képviselőinek rajtjával. Mint kiderült a súly különbség sokat számított a végeredmény kialakulásában. A rajt viszonylag balesetek nélkül lezajlott, de az első kör végén, történtek incidensek, aminek Bacsa Gábor látta a legnagyobb kárát. Végig izgalmas test-test elleni küzdelmek folytak, amik a box kiállások után, még izgalmasabbra sikerültek. Bemutatkozott egy új pilóta is a ligában, nevezetesen László Péter, aki minden tudását meg villantva végül a második helyre kormányozta be magát az első futamon, nagy csatát vívva Vágner Balázs-al. Na de lássuk az első futam végeredményét:
1. Hárs Dávid 16 kör
2. László Péter -9.457
3. Vágner Balázs -11.073
4. Bacsa Gábor -25.271
5 Tullner Attila -25422
6 Gál Gergő -37.349
7 Rittgasser József -40.600
8. Karkecz Attila -46.426
9. Faur Zsolt -47.162
10. Vass Gábor -48.474 Utólag +20 mp. büntetés
11. Weisz Vilmos -50.734
12. Halász Gábor -56.209
13. Hovanyecz János -1.06.998
14. Halász Márk -1.38.010
15. Pál Bence -1.52.236
Leggyorsabb kör: László Péter 2.02.801
A második futam még izgalmasabbnak ígérkezett, mivel az első futam első tíz helyezettje fordítva állt fel a rajtrácsra. Ismét hihetetlen rajtott vett a társaság. Balesetek nem voltak, a kissebb helyezkedésekből kialakuló koccanásokat leszámítva. Mivel ez egy sprint futam volt, senki nem taktikázott hanem minden pilóta a tudása maximumát nyujtotta. Az első kör végén ismét egy Bajor márka képviselője járt pórul, nevezetesen Karkecz Attila, aki megpördült egy koccanás eredménye képpen és 12 helyet esett vissza. A verseny további köreiben életre-halálra menő küzdelmet folytattak a pilótáka jobb helyezésekért, ami az egyik ha nem a legizgalmasabb versenyhétvégét produkálta a liga életében. Végül Vass Gábor rajt/cél győzelmével ért véget. De lássuk a második verseny végeredményét.
1. Vass Gábor 8 kör
2. Tullner Attila -1.065 Utólag +20 MP Büntetés
3. Bacsa Gábor -1.146
4. László Péter -2.772
5. Vágner Balázs -2.997
6. Hárs Dávid -3.360
7. Faur Zsolt -6.426
8. Gál Gergő -7.845
9. Rittgasser József -8.105
10. Weisz Vilmos -8.994
11. Halász Gábor -11.696
12. Karkecz Attila -13.341
13. Hovanyecz János -26.355
14. halász Márk -31.718
15. Pál Bence -57.702
Leggyorsabb kör: László Péter 2.03.795
Bátran állíthatom, hogy az egyik legnehezebb és egyben leg izgalmasabb versenyhétvégén vagyunk túl. Előzésekben gazdag, feszült és egyben a pilóták harcoságát bizonyító versenyen vettünk részt. Minden résztvevőnek külön gratulálunk az elért eredményéhez.
Ezek után lássuk a hétvége összetett végeredményét.
1. Hárs Dávid 33 pont 25kg
2. László Péter 33 pont 20kg
3. Bacsa Gábor 29 pont 10kg
4. Vágner Balázs 26 pont 10kg
5. Vass Gábor 24 pont 10kg
6. Gál Gergő 14 pont 5kg
7. Faur Zsolt 12 pont 5kg
8. Tullner Attila 12 pont 5kg
9. Rittgasser József 11 pont 5kg
10. Weisz Vilmos 7 pont -5kg
11. Karkecz Attila 7 pont -5kg
12. Halázs Gábor 5 pont -5kg
13. Hovanyecz János 4 pont -10kg
14. Halázs Márk 4 pont -10kg
15. Pál Bence 4 pont -15kg
A Bírói Testület álltal, a futam után hozott döntések a szabályzatnak megfelelően:
1 Futam:
Vass Gábor (IronG) 1 kör 2:00-nál baleset okozása, ami miatt a vétlen fél 6 helyet veszit. Áthajtásos Büntetés, utólag +20 másodperc.
2 Futam:
Tullner Attila (Sumi) 1 kör 1:55-nél baleset okozása, ami miatt a vétlen fél 12 helyet veszített. Áthajtásos Büntetés, utólag +20 másodperc
Illetve: Figyelmeztetés vágások/szélesítések miatt:
László Péter (Lapeter), Gál Gergő (HunGery), Tullner Attila, Vass Gábor, Weisz Vilmos (Dr oil), Faur Zsolt (Spyro).
Mindenki figyelmét ismételten felhívjuk a vágások/szélesítések miatt.
A jövöben nagyon komoly szankciókat fogunk alkalmazni, ilyen esetekben. A szabályzatban fényképekkel van illusztrálva, a helyes kanyarodási szabály. Nem véletlenül van a pálya fehér vonalakkal illetve patkákkal/rázókövekkel körülvéve.
A pontverseny frissítése, személyes értékelések és interjuk a későbbiek folyamán várhatók.